På skattejakt

Barna på Nordvest har, den siste tiden, vært opptatt med å jakte på en gammel skatt. Det har vært spennende å gå på skattejakt. Her kan du lese "Historien om skatten i Åstveitskogen".

Skatten i Åstveitskogen

"Blant piratene som seilte i farvannet på de syv hav gikk det rykter om at en storslått skatt var nedgravd et eller annet sted i Åstveitskogen. Skatten stammet fra en av de beste pirattoktene til Kaptein Sortebill  i 1514.  Mange pirater har senere prøvd å finne skatten, men til ingen nytte. Letingen har gått i arv fra pirat til pirat siden året Sortebill mystisk forsvant på et av sine tokt. Selveste Kaptein Sabeltann har søkt gjennom hele skogen etter skatten til ingen nytte. Han seilte bittert fra Bryggen med den sureste trutmunnen du kan tenke deg. Selv med ledetrådene skogen hadde å by på ble ikke skatten funnet.

Piratene visste med andre ord ikke sine arme råd… -men det gjorde barna ved avdeling Nordvest. De hadde på avstand sett en ledetråd som hang på et tre i skogen. Denne løste de sammen uten problemer – du skjønner, samarbeid er noe vi er gode på i barnehagen, det kan ikke sies om pirater. En ledetråd førte til en annen og til slutt endte vi opp helt nede i Eventyrskogen. Der skulle vi lete etter et stort kryss, eller en X som piratene ofte sier. Det må sies at denne X’en ikke var lett å finne, men etter å ha finkjemmet hver eneste tre stubbe, mosedott, myr og snudd hver eneste sten fant vi omsider X-en. Den var skrevet på et lite berg gjemt bak et stort tre og mye mose. Hele barnegruppen begynte å grave, og etter en lite stund strålte et sterkt lys av gullmynter opp fra bakken.

KAPTEIN SORTEBILL SIN SKATT VAR ENDELIG FUNNET, OG FOR EN SKATT DET VAR. BOMBER OG GRANATER FOR EN STORSLÅTT SKATT!!!

Piratene på de syv hav sitter nå med skjegget i piratpostkassen og gråter.